Latvijā darbu sāks mazumtirdzniecības veikalu tīkls ‘SPAR’
Starptautiskais mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR” uzsāks darbu Latvijā, šovasar atverot pirmos veikalus, informē uzņēmuma pārstāvji.
“SPAR” ir starptautiska savstarpēji neatkarīgu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumu grupa, kas pārstāv vienotu zīmolu.
“Esam gandarīti būt pasaulē vadošā mazumtirdzniecības tīkla “SPAR” partneri. Mūsu uzdevums ir palīdzēt vietējam biznesam augt, pārņemot pasaules labāko praksi un iegūstot pieeju ievērojamam resursam, ko nodrošina dalība “SPAR” kooperācijā. Esam pārliecināti, ka mūsu valstī joprojām ir brīva niša veikalu tīklam, kas spēs nodrošināt iepirkšanās pieredzi par pieņemamām cenām,” stāsta “SPAR Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.
Veikalu tīkls “SPAR” Latvijā veidos sadarbību ar mazumtirdzniecībā jau strādājošiem uzņēmējiem, palīdzot viņiem sakārtot un attīstīt biznesu. Tiks uzlabota un modernizēta veikalu koncepcija un pircējiem piedāvātais sortiments, ieviešot arī jaunumus. Sākotnēji paredzēts, ka aptuveni 20% no veikalu sortimenta veidos “SPAR” zīmola produkcija, kas ražota, ievērojot īpaši augstas kvalitātes prasības. Piegādes ķēdes balstīsies gan uz centralizētām preču piegādēm, gan uz vietējo ražotāju loģistiku un izstrādātajām sistēmām. Tāpat arī tiks veikti ieguldījumi mārketingā un veiktas darbinieku apmācības pēc “SPAR” klientu apkalpošanas standartiem.
“Pievienojoties “SPAR” tīklam, veikalu īpašnieki saņem atbalstu sava uzņēmuma darbībai. Viņi saņem “SPAR” pieredzes un zināšanu bāzi, pieeju plašākam sortimentam un partneru produkcijai, jaunas tehnoloģijas un inventāru par izdevīgākām cenām, darbinieku apmācības un citus ieguvumus, kas atvieglo un uzlabo ikdienas darbu, bet uzņēmuma īpašnieki var koncentrēties uz citiem biznesa attīstības aspektiem,” stāsta Vilcmeiers, papildinot, ka “patlaban esam sarunu procesā ar vairākiem nozarē jau strādājošiem mazumtirgotājiem, kas ir ieinteresēti darboties “SPAR” tīklā un radīt pamatu biznesa attīstībai, lai veicinātu sava uzņēmuma konkurētspēju, produktivitāti un rentabilitāti.”
“SPAR” tīkls strādā pēc franšīzes uzņēmējdarbības modeļa, kurā “SPAR International” ir franšīzes devējs, un “SPAR” katrā valstī (piemēram, “SPAR Latvija”) – franšīzes ņēmējs, kuram ir tiesības pārvaldīt “SPAR” franšīzi noteiktā valstī un pārdot franšīzes tiesības attiecīgās valsts teritorijā.
Katras valsts struktūrvienība tālāk veido partnerības un slēdz franšīzes līgumus ar vietējiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, skaidro uzņēmumā.
Uzņēmumu īpašnieki patur savas pilnvaras un uzņēmuma īpašumtiesības, bet strādā pēc “SPAR” tīkla principiem un ar vienotu zīmolu. Uzņēmuma filozofijas pamatā ir pārliecība, ka neatkarīgi vairumtirgotāji un mazumtirgotāji var sasniegt vairāk, strādājot kopā un sadarbojoties. Partnerība nodrošina labākās mazumtirdzniecības pieredzes un zināšanu bāzi, kā arī sniedz pieeju plašākam preču un produktu klāstam, uzskata uzņēmuma pārstāvji.
“SPAR” ir pasaulē vadošā autonomā pārtikas mazumtirdzniecības ķēde. Uzņēmums uzsāka darbību 1932. gadā ar vienu veikalu Nīderlandē, savukārt patlaban tīklā darbojas vairāk nekā 13 500 veikali 48 pasaules valstīs, ik dienas apkalpojot 14,5 miljonus klientu. 2020. gadā tika atvērts 181 jauns veikals un sasniegts 39,8 miljardu eiro apgrozījums.
LETA ziņo, ka kompānija “SPAR Latvija” reģistrēta 2021.gada 7.jūlijā, un tās pamatkapitāls ir 250 000 eiro.
Kompānijas kapitālā 50% pieder Aleksandram Svarevskim, 27% – SIA “GECO”, kuras īpašnieki vienādās daļās ir Oļegs Lūkins, Dainis Šulcs, Andris Lūkins un Gints Caune, savukārt 10% kompānijas kapitālā pieder SIA “Prodimpekss Loģistikas Grupa”, kuras vienīgā īpašniece ir SIA “Līna loģistika”, kas vienādās daļās pieder Oļegam Lūkinam, Caunem un Šulcam. Vienlaikus 8% “SPAR Latvija” kapitāldaļu pieder Valērijam Ivasenko, bet 5% – Vilcmeieram.